torsdag 6. november 2014

Trollstigen: Platået

Siste del av mitt besøk av Trollstigen sommeren 2014. Da jeg kom opp stigningen og svingene i Trollstigen, ble jeg møtt av en flott parkeringsplass. Mot elven var det sett opp en "vegg" som inneholdt suvenirbutikker, turist-info og WC-er. Mot Trollstigen var det satt opp et større bygning som glir inn i naturen på en flott måte. Dette bygget inneholder en kafe.
Jeg måtte benytte toalettet før jeg vandret ut til utkikkspunktene. Har vel aldri hatt en slik fin utsikt tidligere når jeg har "lettet på trykket".
Elven på baksiden var også bygget ut med terskler og vannspeil. Veldig flott er det blitt.

Her kommer noen av bildene som jeg tok der oppe.

Deler av parkeringsplassen med "veggen" til venstre. Midt på sommeren er det vel trangt om plassen for å få parkert her? Jeg var der ca. kl. 18:00 i slutten av juli, og da var det nesten helt fult.


Her ser en litt av det synet en får når en står å "letter på trykket".


På baksiden ser en "veggen" mot elven, og bygget med kafe-en nærmest.




Her ser en noen av tersklene og vannspeilene. Ut til de to utsiktspunktene er det laget stier/veier. For de som er dårlig til beins er dette veldig flott.

Tar med en video som jeg fant på YouTube:



Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar