fredag 26. september 2014

Valdresflya September 2012

På mine turer til og fra Møre reiser jeg mye over Valdresflya. Valdresflya eller Valdresflye som det også skrives ligger i Øystre Slidre kommune i Oppland. Mer om denne kommunen kan leses på denne linken fra Wikipedia:
http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98ystre_Slidre

Veien som går over Valdresflya er en nasjonal turistveg, og mer om dette kan leses på denne linken:
http://home.ntebb.no/kolbein/ystre_Slidre/Valdresflya.html

Bildene som jeg legger ut her tok jeg på hjemturen til Sørlandet etter en sen ferie på Nordmøre og hytten på Bjorli. Jeg reiste over fjellet den 14. september 2012. De store høstfargene hadde ikke kommet enda, men flotte farger var det alikevell. På det høyeste punktet på veien var det kommet litt snø, og det kunne en se på fjellene rundt også.










Ved Bygdin var båten Bitihorn trekt opp av vannet og gjort klar for vinteren. Bitihorn frakter passasjerer over vannet Bygdin på sommerstid.




Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar