tirsdag 21. oktober 2014

Rundtur på Evje 14. oktober 2014

Hadde ikke fått tatt noen høstbilder i år, så nå var det på tide å få tatt noen før løvet på trærne var helt borte. Bestemte meg å kjøre en liten rundtur i bygda (Evje og Hornnes kommune). Startet med å kjøre nordover mot Byglandsfjord, og da var det jo naturlig å stoppe på rasteplassen ved Syrtveitfossen. Fossen ligger i elven Otra som renner nedover hele Setesdalen og går ut i sjøen/havet ved Kristiansand. Her i fossen foregår det mye rafting på sommerstid, men nå var det jo så sent på høsten og all raftingen var avsluttet for sesongen. For å lese mer om denne aktiviteten går dere inn på linken under.
http://trollaktiv.no/

Her er noen av bildene jeg tok ved fossen.




Fra Syrtveitfossen kjørte jeg videre nordover, og tok av til venstre i rundkjøringen før Byglandsfjord. Byglandsfjord ligger i Bygland kommune. For å komme tilbake til Evje og Hornnes måtte jeg passere elven Otra. På broen over elven tok jeg de to neste bildene.



På andre siden av broen kommer en til Evje og Hornnes igjen. Her kan en ta til høyre for å kjøre på vestsiden av Byglandsfjorden. Jeg tok til venstre i krysset, og kjørte sydover på vestsiden av elven Otra. Vannføringen i elven var stor denne dagen, så jeg stoppet opp på turen tilbake til Evje. Her tok jeg de tre neste bildene.




Da jeg nærmet meg Evje, fant jeg ut at jeg skulle ta en avstikker til Setesdalsmuseet som ligger ved Fennefossen. Der tok jeg de siste tre bildene. For å lese mer om dette museet kan en gå inn på linken under.
http://www.setesdalsmuseet.no/index.php?m=sider&m_action=vis&id=8&des_id=8





Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar