fredag 12. september 2014

Steinene på Valdresflya:

Dagens bilder er fra Valdresflya. Det viser en sten som ligger oppe på en annen sten. Dette trodde jeg var noe som hadde blitt til under den siste istiden her i landet. Det første bilde av steinen tok jeg høsten 2012. Nærmere bestemt den 14. september 2012 kl. 12:49. Se bilde under. Den første nysnøen var kommet på fjellet.


På turen nordover i juni året etter bestemte jeg meg for å stoppe for å se på steinene igjen. De to neste bildene tok jeg da. Var så heldig at en turist stoppet opp for å ta bilder av stenen med sin mobiltelefon. Fikk da en viss proporsjon på størrelsen til steinene.

De to neste bildene er tatt den 28. juni 2013 kl. 10:09 og kl. 10:16.



Under årets tur til Nordmøre stoppet jeg også på turen hjem for å ta noen bilder av stenene. Her er bildene fra årets tur. De er tatt den 1. august 2014.






For å finne ut mer om disse stenene begynte jeg å lete litt på nettet, og da viste det seg at det ikke var naturen som hadde ordnet stenen slik . Det var et kunstprosjekt som hadde ordnet til dette. Fant ut dette på ei side som heter Kunstkritikk.no. Der står det at den skulle avdukes i slutten av september 2012. Etter at jeg hadde tatt de første bildene. Mer om dette kan leses på denne linken:
http://www.kunstkritikk.no/nyheter/stein-pa-stein/?d=no

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar