lørdag 13. september 2014

Romsdalsmuseet

I dag legger jeg ut noen bilder som jeg tok i juli 2013. Det er fra Bygde- og bysamlingen som Romsdalsmuseet har i Molde. Det blir jo i dagligtale bare kalt for Romsdalsmuseet, men museet har også andre avdelinger rundt om i Romsdal. Museet blir omtalt som et av landets flotteste folkemuseer.
Moldejazz sin største scene ligger idyllisk til mellom de gamle trehusene på Romsdalsmuseet. På denne scenen har Moldejazz presentert navn som blant andre Leonard Cohen, Stevie Wonder, Bob Dylan, Van Morrison, Eric Clapton, Sting og ikke minst Paul Simon. Paul Simon uttrykte at dette var hans vakreste konsert noen sinne. På denne konserten var jeg, og det var en stor opplevelse. Den varte i over 2 timer, og kunne sikkert vært der i 2 timer til uten at jeg hadde gått lei.

For å lese mer om Romsdalsmuseet kan dere gå inn på denne linken:
http://www.romsdalsmuseet.no/no/aktuelt


Her er hovedinngangen til museet.



Dette er Gildehallen. Den blir brukt til utleie i forbindelse med selskaper o.l. Under jazz-festivalen har den blitt omdøpt til Perspiration Hall og "glad-jazz" konserter blir holdt her.





Utsikt fra museet mot Romsdalen.


Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar